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Honda Odyssey 路試 (Updated on 2014年2月14日)

ホンダ オデッセイ (松本英雄)【ニューモデル試乗】 / navi



ややハードな乗り味は好みが分かれる点

初の両側スライドドアを携えて登場した5代目オデッセイの、ハイパフォーマンスグレードであるアブソルートのFF仕様に試乗した。

まず、強く印象に残ったのはハンドリング。二回り小さなスポーツセダンのようにヴィヴィッドだ。電動パワーステアリングの切り込んだ後の戻り具合も良い。ねっとりとした油圧パワーステアリングのようなフィールの良さが感じられる。

昨今のホンダはスポーティな味付けが売りのひとつであるが、オデッセイがここまでコンフォートをスポイルしてハンドリングに振るのは想像していなかった。

剛性を高めたブッシュ類によってハンドリングの雑味を抑制するとともに、路面からのインフォメーションがドライバーに伝わり、意のままに操縦することができる。一方で、サスペンションが吸収できない振動が乗員に振れとなって表れる。このセッティングには一長一短があり、ミニバンに求める乗り心地としては好みが分かれるだろう。

両側スライドドアを装着しながら、ここまでボディ剛性を向上させたのは評価できる。剛性を上げた分の重量増による横揺れを最小限に抑えるセッティングも施されている。

だが、高速走行時におけるリアサスペンション取り付け部の車内側からの振動は消しきれず、乗員はそれをジャブのように感じ続けることになる。

Ref: http://navi.carsensorlab.net/news/15_24561/
「吾財也有涯,而慾也無涯。以有涯隨無涯,殆已」
就咁叫我呀 Cliff (奇利夫)
Ride a little hard that the preference split

Was test drive of fifth generation Odyssey that appeared to hand in sliding doors on both sides for the first time , the FF specification of the Absolute is a high-performance grade .

First , was impressed strong handling . It's Vivid as a small sports sedan about two . Return condition after you've cut the electric power steering is also good . I can feel the goodness of feel like hydraulic power steering , which was soggy .

Honda in recent years is one seasoning sporty selling , but to shake handling Odyssey will spoil the comfort far you did not imagine .

It may be to suppress the unpleasant taste of the handling by the bushes with higher stiffness , the information from the road surface is transmitted to the driver to steer at will . On the other hand , it appears as is vibration that can not be absorbed by the suspension and swing to the occupant . There are pros and cons to this setting , preference will split as a ride asking the minivan .

While wearing the sliding doors on both sides , wherein to the improved body rigidity can be evaluated . Setting to minimize the roll by weight increase for the amount of increase the rigidity has also been given.

However , it is not completely erased the vibration from the interior side of the rear suspension mounting section in the high-speed running , the occupant will continue feels like jab it .
「吾財也有涯,而慾也無涯。以有涯隨無涯,殆已」
就咁叫我呀 Cliff (奇利夫)
very beautiful.....
Charles
RC1 真係幾正
「吾財也有涯,而慾也無涯。以有涯隨無涯,殆已」
就咁叫我呀 Cliff (奇利夫)
「吾財也有涯,而慾也無涯。以有涯隨無涯,殆已」
就咁叫我呀 Cliff (奇利夫)
「吾財也有涯,而慾也無涯。以有涯隨無涯,殆已」
就咁叫我呀 Cliff (奇利夫)
我覺得上款靚d.
今次視覺上冇上款咁扁, 圓潤左d, 無咁惡咁型!
2012年直版RK1
你毒我唔到......你毒我唔到......
家庭車電趟門實用好呀
Lewis (black RG)
兩個星期寄了電郵給大昌, 問何時RC1會在港發售 ...
Dear Mr. Chow,

Thank you for your email enquiry of 3/4/2014.

We regret to inform you that the new model of Odyssey (RC1) is not available in our showrooms and we haven't got any information of importing it at this moment. If we have any further information in the future, we would be grateful to inform you.

If you are interested in other Honda models, we would be grateful if you could contact our Sales Executive at the following telephone numbers:

Hong Kong Showroom : 2827 8622
Kowloon Showroom : 2380 2231

Best regards,
Customer Experience Department
Reliance Motors Limited

From: Honda Cusomter Service <hondacs@reliance.com.hk>
To: hondacs@reliance.com.hk,
Date: 03/04/2014 16:51
Subject: Online Enquiry: Mr. Cliff Chow
都係一些官方答案 ... 在日本方面, 以齋版計, RC同RK只差60幾萬yen ... 大昌入貨定位也要很小心, 一個唔該連自己友都 ...
「吾財也有涯,而慾也無涯。以有涯隨無涯,殆已」
就咁叫我呀 Cliff (奇利夫)
I am very surprise where they put the spare tire.....

災後重建中.......
好靚呀!!
Charles
just visited Honda show room and took a look at the Odyssey......中伏

災後重建中.......
with Zeus



災後重建中.......
好正呀
Allen.. 志雲.. 三師弟.. 大師.. 大C..
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